Meny
Om verksamheten
Kundservice

Säkerhet och bedrägerier

Banker och andra företag blir - till och från - utsatta för säkerhetsangrepp och bedrägerier. För att minska riskerna för bedrägerier utvecklar vi ständigt våra säkerhetslösningar.  Läs mer om vårt förebyggande arbete för att öka säkerheten och kontakta oss gärna om du har frågor!.

Så arbetar vi för att förhindra bedrägerier

Vi arbetar på flera fronter för att risken för bedrägerier ska minska. Vi har:

  • säkra och användarvänliga lösningar för våra tjänster vilket minimerar risken för bedrägerier
  • medarbetare och system som monitorerar dina transaktioner dygnet runt för att upptäcka och förhindra bedrägerier

För att öka säkerheten är det viktigt att även du som kund hjälper till. Lämna inte ut dina personliga uppgifter och se dina kort, dosa, BankID och olika koder som personliga värdehandlingar. Förvara dem säkert och se till att de bara används av dig. Skriv aldrig ner eller förvara koder tillsammans med dessa ID-metoder.

Kontakta oss omgående om du tappat eller blivit av med någon av våra id-metoder eller kort. Detsamma gäller om du misstänker att någon utomstående kan ha kommit över koder eller lösenord.

Läs mer om hur du skyddar dig mot olika typer av bedrägerier, nedan.
Skydda dig mot bedrägerier
Kontakta oss

  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Integritet och sekretess

    Vi ser alltid till att hantera dina personuppgifter med största sekretess. För att lyckas med det vidtar vi en rad åtgärder.

    Integritet och sekretess
  • Penningtvätt

    Vi arbetar för att förebygga penningtvätt och finansiering av terrorism. Därför måste vi ibland ställa vissa krav på dig som kund.

    Penningtvätt